vrijdag 20 februari 2015

Workshop Tekstbord

Afgelopen woensdag heb ik samen met Jorinda een workshop tekstborden maken gevolgd.
Astrid had voor ons de teksten al uitgesneden, we moesten wel alles zelf gaan pellen. Eerst kregen we een oefenstukje met wat hartjes, daarvan moesten we het buitenste gedeelte en een middenstukje van weghalen. Dat was een makkie. Daarna kregen we een oefenstukje met de tekst Home is where the heart is. Het woord home was groot met een hartje ernaast en de rest van de tekst was klein, heel klein. Ik kreeg het niet voor elkaar om dit goed los van elkaar te krijgen.
Was in ieder geval een goede oefening om mee te beginnen :)
Dan aan de slag met onze teksten, gelukkig was Astrid goed voorbereid en had ze de teksten dubbel uitgesneden, dus de letters waarbij het niet goed ging konden we later vervangen.
De borden waren ook al geschilderd dus nu de teksten eerst op de transfertape krijgen, ging gelukkig ook goed en toen de tekst op het bord. Ben best tevreden voor een eerste keer.




De tekst had ik wel zelf al gemaakt in het Silhouetteprogramma, had voor woorden gekozen die met mijn hobby te maken hebben. Had voor het pellen alleen een wat te moeilijk lettertype gekozen,(het woord alexscrapcreations en stempels in de banner) dus die heb ik niet helemaal goed gepeld.
Dus eigenlijk alleen het bord schilderen en uitsnijden heb ik niet zelf gedaan, maar de rest wel:)
Nu nog een mooi plekje uitzoeken in mijn scrapkamer en dan kan lief hem ophangen.

2 opmerkingen:

Els zei

Dit ziet er toch heel mooi uit Alexandra. Jammer dat je jezelf iets te moeilijk had gemaakt met dit lettertype.
Hoop dat dit prachtige bord snel op je hobby kamer komt te hangen.
Fijn weekeinde en groetjes, Els

Muuske zei

Schitterend bord.Mooi dat het allemaal over jou hobby gaat.groetjes Margo.